Sağlık

Farkındalığınızı Şimdiki Zamana Yavaşça Odaklamak: Farkındalık Nedir?

Farkındalık, farkındalığınızı şimdiki ana nazikçe yeniden odaklama uygulamasıdır. Bu, meditasyon sırasında veya yemek pişirme, temizlik veya yürüyüş gibi günlük aktiviteler sırasında uygulanabilir. Farkındalık uygulaması, zihni şimdiki ana alıştırmak için nazikçe yeniden eğitmenin bir yoludur. Sabır ve şefkatle kendinize tekrar tekrar farkındalık uygulayarak, zihninize hareketsiz kalmayı öğretebilirsiniz.

Bu içerikte mindfulness ile ilgili bilgiler bulabilirsiniz.

Farkındalık Nedir?

Farkındalık, tamamen mevcut olmak, nerede olduğumuzun ve ne yaptığımızın farkında olmak ve etrafımızda olup bitenler karşısında aşırı tepki göstermemek veya bunalmamak için temel insan yeteneğidir. Farkındalık, her insanın sahip olduğu temel bir niteliktir, canlandırmanız gereken bir şey değildir, sadece ona nasıl erişeceğinizi öğrenmeniz gerekir.

Farkındalık doğuştan olsa da kanıtlanmış tekniklerle geliştirilebilir. Örneğin;

  • Oturma, yürüme, ayakta durma ve hareket etme meditasyonu

  • Günlük hayata kısa duraklamalar eklemek

  • Meditasyon pratiğini yoga veya spor gibi diğer aktivitelerle birleştirmek

Mindfulness ile mindful olduğumuzda yaşadığımız gerilim azalır. Kendi zihnimizi gözlemleyerek içgörü ve farkındalık kazanırız ve başkalarının esenliğine olan dikkatimizi artırırız.

Farkındalık meditasyonu, yargılamayı askıya alıp zihnin işleyişine dair doğal merakımızı açığa çıkarabileceğimiz ve deneyimlerimize sıcaklık ve nezaketle yaklaşabileceğimiz bir zaman verir.

Farkındalık Hakkında Zor Gerçekler

Farkındalık hakkında bazı gerçekler şunlardır:

  • Farkındalık, özel dikkat gerektiren belirsiz bir şey veya egzotik bir durum değildir. Bu bizim için çok tanıdık bir eylem.

  • Hayatta zaman isteyen özel bir iş değildir. Halihazırda mevcut olma kapasitemiz var ve bu, kim olduğumuzu değiştirmemizi gerektirmiyor. Ancak doğuştan gelen bu nitelikleri kendimize, sevdiklerimize, dost ve komşularımıza, birlikte çalıştığımız insanlara, içinde bulunduğumuz kurum ve kuruluşlara fayda sağlayan bilimsel olarak kanıtlanmış kolay uygulamalarla geliştirebiliriz.

  • Bunu herkes yapabilir. Farkındalık uygulaması evrensel insani nitelikler geliştirir ve kimsenin inançlarını değiştirmesini gerektirmez. Herkes yararlanabilir ve öğrenmesi kolaydır.

  • Farkındalık bir yaşam biçimidir. Farkındalık sadece bir uygulamadan daha fazlasıdır. Yaptığımız her şeye farkındalık ve ilgi getirir ve gereksiz gerilimi azaltır. Birazcık bile hayatımızı güzelleştirir.

  • Akıl, delillere dayalıdır. Hem bilimsel olarak hem de sağlık ve tecrübe açısından olumlu faydalar göstermektedir.

  • Farkındalık inovasyonu yönlendirir. Dünyamızın artan karmaşıklığı ve belirsizliği ile boğuşurken, farkındalık bizi görünüşte uzlaşmaz sıkıntılara etkili, esnek ve uygun maliyetli tepkiler vermeye yönlendirebilir.

Farkındalık Nasıl Yapılır?

Meditasyon bedende başlar ve biter. Nerede olduğumuza ve neler olup bittiğine dikkat etmek için zaman ayırmayı içerir ve bu, bedenimizin farkında olmakla başlar. Meditasyon uygulama periyodunun başlangıcı olarak ya da sadece bir dakika için yapılacak duruş çalışmasını aşağıda bulabilirsiniz. Yaralanmalarınız veya başka fiziksel sorunlarınız varsa, durumunuza göre bunu değiştirebilirsiniz.

  • Sabit, rahat ve rahat, sırtınızın sarkmadığı bir yere oturun.

  • Yerde bir matın üzerindeyseniz, bacaklarınızı önünüzde rahatça çaprazlayın. Bir sandalyede oturuyorsanız, ayak tabanlarınızın yere değmesi normaldir.

  • Üst vücudunuzu düzeltin ama esnetmeyin. Omurgayı doğal kıvrımına getirin.

  • Üst kollarınızı vücudunuzun üst kısmına paralel konumlandırın. Ardından ellerinizi bacaklarınıza koyun. Çok ileri veya geri gitmek yanlış bir hareket olmayacaktır.

  • Çenenizi biraz indirin ve bakışlarınızın yavaşça aşağı inmesine izin verin. Göz kapaklarınızı aşağıya bırakabilirsiniz ama meditasyon yaparken gözlerinizi kapatmanıza gerek yoktur.

  • Nefesinize veya vücudunuzdaki hislere dikkatinizi vermek için birkaç dakika bu şekilde kalın.

  • Yeniden başlayın ve bu kez tamamen nefesinize odaklanarak devam edin.

  • Tüm bunlar olurken kendinizi yargılamayın veya fikirlerinize saplanıp kalmayın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
jojobetikimisli
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
istanbul escort